top of page
חיפוש
תמונת הסופר/תfe226isr

6 טיפים לבחירת ביגוד ריצה בחורף

עודכן: 18 במרץ 2023

כשזה מגיע לריצה בחורף, חשוב להתלבש בשכבות כדי לשמור על הגוף חם ונוח. בבלוג הבא תמצאו מספר טיפים מאיתנו לבחירת בגדי הריצה הנכונים לאימון למזג אוויר קר:


שכבת בסיס: התחילו משכבת בסיס מנדפת זיעה, כמו חולצה צמודה יחסית או צמר מרינו. זה יעזור לשמור על עור הגוף יבש מזיעה . הימנע מביגוד מכותנה, מכיוון שהוא נוטה לספוג את הזיעה או רטיבות מהגשם ועלול לגרום לשפשופים וחוסר נוחות.


שכבת בידוד: השכבה הבאה צריכה להיות השכבה המבודדת. פליס או חומרים סינתטיים הם אפשרויות טובות. שכבה זו אמורה להיות מסוגלת לשמור חום ולהשאיר אותך חמים מבלי להוסיף יותר מדי נפח ולסרבל אותך באימון.


שכבה חיצונית: השכבה החיצונית צריכה להיות עמידה בפני רוח ועמידה במים כדי להגן עליך מפני פגעי מזג האוויר. (במידה והאימון הוא בחוץ) חפשו ז'קט או מעיל דק (מעיל רוח) העשוי מחומרים כמו גור-טקס או ניילון.

לרוב בישראל אחרי מספר דקות ריצה כבר תגישו שחם מידי לרוץ עם השכה השלישית, מומלץ להוסיף אותה רב במידה ויוצאים לריצה בגשם.


ראש וידיים: אל תשכחו לחמם את הראש והידיים! מאזורים אלו החום בורח. כובע או סרט ראש, כמו גם כפפות או שרוולי ידיים למי שאוהב, חיוניים לריצה במזג אוויר קר. בבחירת כפות ריצה הקפידו לבחור כפפות שהיו דקות יחסית ויאפשרו לכם לתפעל את השעון, לפתוח תזונה טכנית לריצה וכו’.


רגליים: זוג גרביים טובים המיועדים לריצה במזג אוויר קר. גרבי צמר מרינו או חומרים סינתטיים עובדים היטב. כמו כן, במידה ואתם יודעים שהיו לכם אימונים רבים בגשם כדאי לשקול להשקיע בזוג נעלי ריצה עם גור-טקס או חומר דומה עמיד במים כדי לשמור על הרגליים יבשות, יש לקחת בחשבון שבמזג האוויר הישראלי שילוב של נעליים אלו וגרביים מחממים עשויים לגרום לחום יתר ולחרב לכם את הריצה.


ציוד מחזיר אור: בריצה בתנאי תאורה חלשים, חשוב להיות גלוים ונראים למכוניות והולכי רגל אחרים. לבישת ציוד מחזיר אור, כגון אפוד או סרטי זרוע, כדי לוודא שניתן לראות אותך בחושך ומוגבלות בראיה בשל ערפל וכו.


בסך הכל, המפתח לביגוד ריצה במזג אוויר קר הוא - ״שיטת הבצל״ ללבוש שכבות ולבחור חומרים שישמרו על הגוף חם ויבש ובעיקר שיאפשר אימון בנוחות רבה ללא סרבול. אל תפחד/י להתנסות ולמצוא את מה שהכי מתאים לך. עם הלבוש הנכון, תוכל/י ליהנות מהריצה שלך לאורך כל החורף.


Comments


bottom of page